Online Trends, Tips & Tricks

Omgaan met ‘nooit normaal’: doe alsof je merk vandaag geboren is

“We gaan niet van een oud normaal naar een nieuw normaal. We gaan naar een ‘nooit normaal’, waarin altijd verandering is.” Een gesprek met Greg Verdino, autoriteit op het gebied van ‘het digitale nu’. Hij staat bekend om zijn vermogen om trends te voorspellen, organisaties te helpen bij veranderingen en het verschil te zien tussen rages en de toekomst.

Greg Verdino is al 25 jaar bezig met ‘change’ en adviseerde in die tijd honderden bedrijven. Hij is de auteur van onder andere MicroMarketing: Get Big Results by Thinking and Acting Small.

Als co-auteur van The Adapt Manifesto leidt Verdino een beweging om leiders op één lijn te brengen rond een kern van principes die organisaties helpen zich betrouwbaar en herhaaldelijk aan te passen aan de veranderende omgeving waarin zij opereren.

We zien 2 jaar digitale transformatie in 2 maanden

We zijn dus in een ‘nooit normaal’ beland, wat betekent dit? Verdino: “We zien 2 jaar digitale transformatie in 2 maanden. Organisaties zijn gedwongen hun plannen die op de plank lagen in uitvoering te brengen. In die plannen moet je altijd klaar voor verandering zijn, zekerheid ontbreekt. Probeer dus vooraf na te denken over implicaties van bijvoorbeeld werkloosheid, thuiswerken en een eventuele nieuwe pandemie.”

Throw away the old rulebook, challenge your assumptions. Act like your brand was born today.

“We hebben eigenlijk te veel op data vertrouwd de afgelopen jaren, want de data die we verzamelden voor de coronacrisis zijn nu irrelevant. De consument wil ook andere dingen. Hoe gaan we hier creatief mee om?”

Meer weten over Greg Verdino’s blik op de toekomst? Bekijk het gehele interview.

Accepteer cookies

Open Up Digitals is een serie video-interviews met thought leaders uit de wereld van digitale transformatie en de digitale werkplek. Keynote-spreker en trendwatcher Lieke Lamb spreekt met een indrukwekkende line-up top-experts uit Europa, de VS en Australië. Over hoe zij de wereld van nu ervaren, welke veranderingen zij zien en hoe de toekomst van ons werk en leven zal zijn.

Thema’s als de digitale transformatie, innovatie, HR, future of work, communicatie, samenwerking en verbinding staan centraal in deze serie. Hoe moeten bedrijven met veranderingen omgaan, wat kunnen medewerkers doen om aan te haken en welke les moeten we leren? Een positieve kijk in de wereld van morgen, door de ogen van de thought leaders. Open Up Digitals is een co-productie van Fellow Digitals en Frankwatching.


Source: Frankwatching
Omgaan met ‘nooit normaal’: doe alsof je merk vandaag geboren is